KRITERIJI OCENJEVANJA ZNANJA v 8. in 9. RAZREDU pri predmetu kemija
Učenec dobi v enem šolskem letu eno/dve pisne in dve/tri ustne ocene.
Pri naravoslovnih predmetih se ocenjuje tudi projektno delo v obliki delovne naloge. Ta lahko zajema izdelavo modela in predstavitev in/ali oceno eksperimenta, terensko delo in izdelava modela.
Pri predmetu kemijia se ocenjuje eksperimentalno delo.
Opisni kriteriji za ustno ocenjevanje znanja:
Ocena odlično (5)
Učenec:
- Samostojno odgovarja na zastavljena vprašanja.
- Zna samostojno razložiti pojme in procese ter poiskati svoje primere.
- Podatke smiselno vrednoti, pojasni, razloži, povzame in posploši.
- Zna rešiti zahtevnejšo nalogo in pri tem kritično presodi smiselnost posameznih podatkov in rešitev v nalogi.
- Zna samostojno predstaviti rezultate z uporabo diagramov, grafov in tabel.
- Zna samostojno povezati teoretično znanje z vsakdanjim življenjem.
- Ima izvirne ideje in jih zna zagovarjati in analizirati.
Ocena prav dobro (4)
Učenec:
- Je pri ustnem ocenjevanju znanja samostojen.
- Smiselno povezuje snov.
- Sporabi znanje v znanih situacijah.
- Zna razčleniti, posplošiti, opazovati, sklepati in izločiti bistvo pojavov.
- Zna rešiti naloge in pojasniti procese na nivoju uporabe znanja.
- Navaja primere iz lastnih izkušenj ter jih zna pojasniti.
- Zna brati in razložiti pomen diagramov in grafov.
- Dela redke in manj pomembne napake.
Ocena dobro (3)
Učenec:
- Doseže temeljna znanja.
- Je samostojnejši pri ustnem ocenjevanju znanja.
- Razume snov, a ne navaja podrobnosti.
- Razume pomen diagramov in grafov.
- Zna razložiti definicije, postopke, procese.
- Prepozna uporabnost znanja v vsakdanjem življenju.
Ocena zadostno (2)
Učenec:
- Doseže minimalne standarde znanja določene v učnem načrtu.
- Mora pokazati reproduktivno znanje (naštevanje, prepoznavanje) definicij, pojmov, simbolov.
- Na vprašanja odgovarja s pomočjo učitelja.
- Podaja pravilne, a nesistematične odgovore.
- Snov le obnavlja in slabo razume.
- Zna razložiti preproste naravoslovne poskuse.
Ocena nezadostno (1) Učenec:
- Ne doseže minimalnih standardov znanja določenih v učnem načrtu.
- Naštetih pojmov ne zna povezati v smiselno pravilno trditev.
- Kljub pomoči učitelja s številnimi podvprašanji ne oblikuje primernega/pravilnega/sistematičnega odgovora.
- Pozna le drobce učne snovi, vendar zamenjuje pojme, snov obnavlja nerazumsko ter ne pozna bistva.
- Se skromno izraža.
Pisno ocenjevanje znanja
Je vsaj en teden prej napovedano in vpisano v dnevnik (e-Asistent).
Lestvica ocenjevanja v pisnih preizkusih:
ocena %
1 0 – 44
2 45 – 59
3 60 – 74
4 75 – 89
5 90 – 100
Ocenjevanje eksperimentalnega dela:
Pri oblikovanju ocene bo upoštevano:
- Ravnanje s pripomočki (to mora biti odgovorno, skrbno in varno).
- Natančnost merjenja in pravilen zapis meritev.
- Natančnost opazovanja in zapisovanja opažanj.
- Risanje skice aparature (s svinčnikom).
- Računanje.
- Natančnost pri izvajanju eksperimetalnega dela.
- Zapis poročila in ugotovitve o eksperimentu.
- Predstavitev opažanj in rezultatov.
- Upoštevanje varnosti pri eksperimentiranju.
- Samostojnost pri izvedbi eksperimenta
Pri ocenjevanju projektne naloge se upoštevajo naslednji kriteriji:
Ocena odlično (5)
- Samostojno iskanje virov in informacij (različna literatura – knjige, znanstvene revije, medmrežje), ki jih pri predstavitvi naloge pravilno navede.
- Kvalitetno in naravoslovno pravilno izdelana naloga, ki vsebuje vse elemente projektne naloge (model, predstavitev, učni list za sošolce).
- Samostojna, atraktivna in suverena predstavitev brez pomoči zapiskov ali drugih pripomočkov.
Ocena prav dobro (4)
- Samostojno iskanje virov in informacij (različna literatura – knjige, znanstvene revije, medmrežje), ki jih pri predstavitvi naloge pravilno navede.
- Kvalitetno izdelana naloga, ki vsebuje vse elemente projektne naloge (model, predstavitev, učni list za sošolce).
- Samostojna in suverena predstavitev ob majhni pomoči zapiskov (učenec do trikrat pogleda v zapiske ali druge pripomočke).
Ocena dobro (3)
- Samostojno iskanje virov in informacij (uporaba le enega knjižnega gradiva in medmrežja), ki jih pri predstavitvi naloge pravilno navede.
- Pomanjkljivo izdelana naloga (predstavitev in učni list za sošolce, manjka model).
- Razumevajoča interpretacija ob pomoči zapiskov.
Ocena zadostno (2)
- Uporaba podatkov samo iz medmrežja, pomoč učitelja pri iskanju ostalih virov.
- Naloga ne vsebuje vseh elementov projektne naloge, je nepopolna (manjka model, manjka učni list za sošolce).
- Pomanjkljivo izdelana naloga z napačnimi podatki.
- Nekvalitetna predstavitev naloge (učenec bere, se izgublja v lastnih zapiskih).