Tajništvo: (02) 450 38 00 info@konsak.si

KRITERIJI OCENJEVANJA ZNANJA v 8. in 9. RAZREDU pri predmetu kemija

Učenec dobi v enem šolskem letu eno/dve pisne in dve/tri ustne ocene.

Pri naravoslovnih predmetih se ocenjuje tudi projektno delo v obliki delovne naloge. Ta lahko zajema izdelavo modela in predstavitev in/ali oceno eksperimenta, terensko delo in izdelava modela.

Pri predmetu kemijia se ocenjuje eksperimentalno delo.

Opisni kriteriji za ustno ocenjevanje znanja:

Ocena odlično (5)

Učenec: 

  • Samostojno odgovarja na zastavljena vprašanja.
  • Zna samostojno razložiti pojme in procese ter poiskati svoje primere.
  • Podatke smiselno vrednoti, pojasni, razloži, povzame in posploši.
  • Zna rešiti zahtevnejšo nalogo in pri tem kritično presodi smiselnost posameznih podatkov in rešitev v nalogi.
  • Zna samostojno predstaviti rezultate z uporabo diagramov, grafov in tabel.
  • Zna samostojno povezati teoretično znanje z vsakdanjim življenjem.
  • Ima izvirne ideje in jih zna zagovarjati in analizirati.

Ocena prav dobro (4)

 Učenec: 

  • Je pri ustnem ocenjevanju znanja samostojen.
  • Smiselno povezuje snov.
  • Sporabi znanje v znanih situacijah.
  • Zna razčleniti, posplošiti, opazovati, sklepati in izločiti bistvo pojavov.
  • Zna rešiti naloge in pojasniti procese na nivoju uporabe znanja.
  • Navaja primere iz lastnih izkušenj ter jih zna pojasniti.
  • Zna brati in razložiti pomen diagramov in grafov.
  • Dela redke in manj pomembne napake.

Ocena dobro (3)

 Učenec:

  • Doseže temeljna znanja.
  • Je samostojnejši pri ustnem ocenjevanju znanja.
  • Razume snov, a ne navaja podrobnosti.
  • Razume pomen diagramov in grafov.
  • Zna razložiti definicije, postopke, procese.
  • Prepozna uporabnost znanja v vsakdanjem življenju.

Ocena zadostno (2)

 Učenec:

  • Doseže minimalne standarde znanja določene v učnem načrtu.
  • Mora pokazati reproduktivno znanje (naštevanje, prepoznavanje) definicij, pojmov, simbolov.
  • Na vprašanja odgovarja s pomočjo učitelja.
  • Podaja pravilne, a nesistematične odgovore.
  • Snov le obnavlja in slabo razume.
  • Zna razložiti preproste naravoslovne poskuse.

Ocena nezadostno (1) Učenec:

  • Ne doseže minimalnih standardov znanja določenih v učnem načrtu.
  • Naštetih pojmov ne zna povezati v smiselno pravilno trditev.
  • Kljub pomoči učitelja s številnimi podvprašanji ne oblikuje primernega/pravilnega/sistematičnega odgovora.
  • Pozna le drobce učne snovi, vendar zamenjuje pojme, snov obnavlja nerazumsko ter ne pozna bistva.
  • Se skromno izraža.

Pisno ocenjevanje znanja

Je vsaj en teden prej napovedano in vpisano v dnevnik (e-Asistent).

Lestvica ocenjevanja v pisnih preizkusih:

ocena                           %

1                            0 – 44

2                          45 – 59

3                          60 – 74

4                          75 – 89

5                         90 – 100

Ocenjevanje eksperimentalnega dela:

 Pri oblikovanju ocene bo upoštevano:

  •  Ravnanje s pripomočki (to mora biti odgovorno, skrbno in varno).
  •  Natančnost merjenja in pravilen zapis meritev.
  •  Natančnost opazovanja in zapisovanja opažanj.
  •  Risanje skice aparature (s svinčnikom).
  •  Računanje.
  •  Natančnost pri izvajanju eksperimetalnega dela.
  •  Zapis poročila in ugotovitve o eksperimentu.
  •  Predstavitev opažanj in rezultatov.
  • Upoštevanje varnosti pri eksperimentiranju.
  • Samostojnost pri izvedbi eksperimenta

Pri ocenjevanju projektne naloge se upoštevajo naslednji kriteriji:

Ocena odlično (5)

  •     Samostojno iskanje virov in informacij (različna literatura – knjige, znanstvene revije, medmrežje), ki jih pri predstavitvi naloge pravilno navede.
  •     Kvalitetno in naravoslovno pravilno izdelana naloga, ki vsebuje vse elemente projektne naloge (model, predstavitev, učni list za sošolce).
  •     Samostojna, atraktivna in suverena predstavitev brez pomoči zapiskov ali drugih pripomočkov.

Ocena prav dobro (4)

  •  Samostojno iskanje virov in informacij (različna literatura – knjige, znanstvene revije, medmrežje), ki jih pri predstavitvi naloge pravilno navede.
  •  Kvalitetno izdelana naloga, ki vsebuje vse elemente projektne naloge (model, predstavitev, učni list za sošolce).
  •  Samostojna in suverena predstavitev ob majhni pomoči zapiskov (učenec do trikrat pogleda v zapiske ali druge pripomočke).

Ocena dobro (3)

  •     Samostojno iskanje virov in informacij (uporaba le enega knjižnega gradiva in medmrežja), ki jih pri predstavitvi naloge pravilno navede.
  •     Pomanjkljivo izdelana naloga (predstavitev in učni list za sošolce, manjka model).
  •    Razumevajoča interpretacija ob pomoči zapiskov.

Ocena zadostno (2)

  •     Uporaba podatkov samo iz medmrežja, pomoč učitelja pri iskanju ostalih virov.
  •     Naloga ne vsebuje vseh elementov projektne naloge, je nepopolna (manjka model, manjka učni list za sošolce).
  •      Pomanjkljivo izdelana naloga z napačnimi podatki.
  •      Nekvalitetna predstavitev naloge (učenec bere, se izgublja v lastnih zapiskih).

Orodna vrstica za dostopnost